.

Operatorii de telefonie, internet sau televiziune lansează cu ocazia Black Friday diverse oferte promoționale, însă este important ca utilizatorii să se informeze temeinic înainte de a se decide asupra unei oferte de acest tip. Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) le spune utilizatorilor la ce să fie atenți, astfel încât să aleagă oferta telecom care corespunde cel mai bine nevoilor lor de comunicare și consum. 

Atunci când decid să achiziționeze la oferte de Black Friday abonamente pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune care pot include, de exemplu, echipamente precum smartphone, tabletă sau televizor cu o reducere substanțială, ar fi bine ca utilizatorii să verifice următoarele lucruri:

-  costul lunar al abonamentului care facilitează achiziționarea echipamentelor la prețuri reduse sau gratuite

-  intervalul exact în care ar urma să beneficieze de eventuale reduceri ale costului lunar al abonamentului

-  dacă serviciul este disponibil în zona lor de reședință

-  tarifele: valoarea abonamentului lunar, dacă aceasta este disponibilă doar pentru un serviciu sau pentru un pachet de servicii, tariful pentru utilizarea/închirierea unor echipamente adiţionale (dacă este cazul)

-  perioada minimă contractuală, adică acel interval de timp în care utilizatorul nu poate renunța la contract fără a plăti taxe de reziliere anticipată – perioadă limitată legal la 12 sau 24 de luni pentru contractele telecom

Mai multe detalii despre serviciile de telefonie, internet și televiziune se găsesc în InfoCentrul ANCOM, aici.

 

Secțiunea InfoCentru din pagina de internet ANCOM pune la dispoziția utilizatorilor informații utile despre serviciile de comunicații electronice (telefonie, internet și televiziune) și serviciile poștale, pentru a-i sprijini în alegerea și folosirea acestor servicii. Informațiile se referă în principal la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. În plus, utilizatorii pot găsi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.

 

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituția care protejează interesele utilizatorilor de comunicații din România, prin  promovarea concurenței pe piața de comunicații, administrarea resurselor limitate, încurajarea investițiilor eficiente în infrastructură și a inovației. Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitați www.ancom.org.ro, www.portabilitate.ro și www.veritel.ro. Pentru a testa și monitoriza calitatea serviciului de internet, accesați www.netograf.ro.