.

Potrivit Raportului de date statistice privind serviciile poștale pentru anul 2016 publicat de ANCOM, valoarea pieței poștale din România a crescut cu peste 8% în anul 2016, în condițiile în care traficul poștal total a înregistrat o scădere importantă, de peste 15%, față de 2015.

Situația traficului poștal în 2016

Din totalul de peste 554 de milioane de trimiteri poștale, aproximativ 522 de milioane au fost trimiteri poștale interne (peste 94% din traficul poștal total), iar aproape 32 de milioane au fost trimiteri poștale internaționale, reprezentând aproape 6% din traficul poștal total. Dacă traficul total intern a înregistrat o scădere de peste 13%, în cazul traficului internațional scăderea a fost și mai evidentă – peste 40%.

Din totalul trimiterilor poștale procesate, peste 80% au fost trimiteri din poșta de scrisori (aproape 444 de milioane), aproape 12% colete (aproximativ 66 de milioane), 2,5% trimiteri expres (aproape 14 milioane), restul de 5,5% fiind trimiteri tip publicitate prin poștă (aproape 22 milioane), mandate poștale (aproximativ 8 milioane), respectiv corespondență și imprimate de peste 2 kg (peste 880 de mii).

Raportând valorile traficului poștal total aferent anului 2016 (554 de milioane de trimiteri poștale) la populația României, rezultă o medie de 28,69 de trimiteri poștale pentru fiecare locuitor, în scădere cu aproape 15% față de anul 2015.

Valoarea pieței serviciilor poștale

Valoarea totală a pieței serviciilor poștale realizată în anul 2016 a fost de aproape 2,6 miliarde lei, în creștere cu peste 8% față de 2015, deși volumul de trimiteri procesat în anul 2016 a înregistrat o scădere de peste 15%. Creșterea valorii pieței poate fi o consecință a faptului că volumul trimiterilor ce fac obiectul serviciilor express a crescut în 2016, tarifele acestora fiind mai mari decât cele ale serviciilor de bază.

Peste 87% din valoarea totală a pieței poștale a fost realizată de primii 10 furnizori de servicii poștale din punct de vedere al veniturilor.

Serviciul universal

Traficul de trimiteri din sfera serviciului universal corespunzător anului 2016 a fost puțin peste 221 de milioane de trimiteri poștale (aproximativ 40% din traficul total poștal). Din traficul poștal total din sfera serviciului universal, Compania Naționala Poșta Româna (CNPR) a procesat aproximativ 86 de milioane de trimiteri ( aproape 39%), următorii zece furnizori de volum mare din acest segment de piață au realizat un trafic de peste 128 de milioane de trimiteri (peste 58%), iar restul furnizorilor aproape 3%.

Traficul intern din sfera serviciului universal a scăzut în anul 2016 cu peste 19% față de anul 2015, iar cel internațional a înregistrat o scădere de peste 24%.

Reclamații privind serviciile poștale

În anul 2016 furnizorii au raportat primirea a 482.875 de reclamații privind serviciile poștale, cu aproape 60% mai multe decât în anul 2015. Din totalul reclamațiilor depuse, 18.58% s-au dovedit a fi întemeiate, iar pentru 34.839 dintre ele au fost acordate despăgubiri în valoare totală de 5.927.470 lei. În medie, în 2016 a existat o reclamație la 1.148 de trimiteri poștale și o reclamație întemeiată la 6.175 de trimiteri poștale. Din aproximativ cinci reclamații întemeiate, trei s-au soluționat prin acordarea de despăgubiri.

Raportul integral privind piața serviciilor poștale din România în anul 2016 și analiza comparativă a traficului poștal pentru perioada 2012 - 2016 pot fi consultate aici.

 

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituția care protejează interesele utilizatorilor de comunicaţii din România, prin  promovarea concurenței pe piața de comunicaţii, administrarea resurselor limitate, încurajarea investițiilor eficiente în infrastructură şi a inovației. Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitați www.ancom.org.ro. Pentru a compara ofertele de telefonie şi internet, intrați pe www.veritel.ro. Pentru a testa și monitoriza calitatea serviciului de internet, accesați www.netograf.ro.

DB Global Technology inaugureaza un hub tehnologic

A Bank Is A Technology Company – Kim Hammonds, COO Deutsche Bank

Popoviciu: RCS&RDS se pregateste pentru 5G. Nu e doar un upgrade de retea, ci un intreg ecosistem

Digi Mobil lanseaza serviciile Voce 4G (Volte) si Voce Wi-Fi (VoWiFi)