Amadeus demontează miturile din jurul plăților NDC

În întreaga industrie se derulează un volum extraordinar de muncă pentru implementarea standardului NDC. Programul Amadeus NDC este conceput special pentru a accelera implementarea și adoptarea NDC în întreaga industrie.
O parte dintre clienții Amadeus NDC, printre care și Travix, procesează acum live rezervări NDC prin intermediul Travel API, noua noastră soluție de servicii Web bazată pe standardul NDC. De asemenea, lucrăm cu Finnair și alte companii pentru a integra Altéa NDC cu platforma Amadeus Travel, permițând companiilor aeriene să partajeze conținutul său NDC cu rețeaua Amadeus de vânzători de servicii de călătorie”, precizează Bart Tompkins (foto), Managing Director, Payments, Amadeus. “De asemenea, lucrăm din greu pentru a permite plățile prin intermediul NDC. Există o oarecare incertitudine în industrie cu privire la modul în care vor funcționa plățile cu NDC, astfel încât abordăm și dezbatem în acest articol o serie de concepții greșite cu privire la acestea”.

Mitul nr. 1: Acceptarea plăților NDC impune unei companii aeriene menținerea unor legături cu mai multe gateway-uri de plată și financiare

Nu este cazul. La Amadeus, putem să agregăm informațiile despre plăți care provin din diferitele gateway-uri ale unei companii aeriene oferind un singur link pentru serviciile de plată, inclusiv acceptarea, capturarea, gestionarea și raportarea fraudelor fără a fi nevoie să ne bazăm pe alte gateway-uri de plată sau financiare suplimentare. Cu ajutorul platformei noastre Xchange Payment Platform, companiile aeriene beneficiază de un singur punct de acces pentru acceptarea a 99% din cardurile globale și peste 300 de metode alternative, iar acest lucru este valabil și pentru plățile NDC.

Mitul 2: Amadeus poate furniza servicii de plată numai atunci când este și furnizorul soluției IT NDC pentru compania aeriană

Nu contează modul în care o companie aeriană alege să-și structureze programul NDC (folosind Altéa NDC sau o soluție furnizată de o terță parte), putem ajuta la procesarea și raportarea plăților NDC efectuate prin orice canal printr-o unică integrare în platforma de plată Xchange Payment Platform. Pentru companiile aeriene care lucrează cu terți furnizori de soluții IT NDC, suntem capabili să ne integrăm cu aceste sisteme astfel încât companiile aeriene să se poată conecta la platforma noastră de plăți Xchange Payment Platform și avem mai multe astfel de proiecte în derulare.

Mit 3: Agențiile de turism nu mai sunt „Merchant of Record” pentru plățile NDC

Deloc. De fapt, există mai multe scenarii pentru plățile NDC determinate de alegerea companiei aeriene. O companie aeriană poate opta fie pentru a deveni „Merchant of Record” (MoR), acceptând responsabilitatea procesării plății într-un mod similar cu canalele sale de internet, sau agenția își asumă această responsabilitate așa cum vedem în canalul de distribuție global de astăzi. Deși ne așteptăm ca unele companii aeriene să opteze pentru a deveni MoR pentru a eficientiza procesul de plată, altele pot dori să evite sarcinile administrative suplimentare. În ambele cazuri, soluțiile de plată Amadeus pot fi furnizate companiei aeriene nativ prin Altéa NDC sau partenerilor agenției de turism.

Mitul 4: Dacă o companie aeriană alege să nu fie MoR, aceasta va face față costurilor mari de acceptare atunci când agențiile de turism inițiază plăți B2B

Pentru acele companii aeriene care nu doresc să devină procesator de plăți, soluția Amadeus B2B Wallet PartnerPay oferă agențiilor de turism o modalitate convenabilă de a efectua plăți către companii aeriene bazate pe carduri virtuale de unică folosință Mastercard co-brandate. Această abordare reduce costurile de acceptare a companiilor aeriene în comparație cu cardurile corporative tradiționale sau cu BSP-ul IATA, reducând în același timp costul total al plăților cu până la 70%.

Mitul 5: Adăugarea NDC ne va complica utilizarea datelor cu privire la plăți

Datele privind plățile sunt o informație de business intelligence prețioasă, iar Amadeus este capabil să consolideze aceste date pe toate canalele. Cu o singură sursă de date legate de plată, putem ajuta companiile aeriene să înțeleagă „adecvarea clienților”. De exemplu, dacă un client nu reușește să efectueze o rezervare cu succes pe site-ul unei companii aeriene, va reîncerca pasagerul să o facă prin centrul de apeluri? Sau poate printr-o agenție de turism online? Putem ajuta o companie aeriană să înțeleagă dacă călătorul a finalizat efectiv rezervarea respectivă sau dacă a abandonat fluxul de rezervare. Acest lucru este astăzi la fel de posibil pentru NDC, așa cum este și în alte tipuri de conținut. Amadeus are misiunea de a reduce costurile și complexitatea fiecărei plăți de călătorie inclusiv pentru plățile care acoperă rezervările NDC.